دومین همایش از سلسله همایشهای راز موفقیت و پیشگامی پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت۹۴، در دانشگاه علم و هنر برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان: در این همایش که با موضوع انیمیشن و بازی سازی برگزار شد، آقایان صادقی، مدیر چندین پروژه تولیدانیمیشن از جمله ATO، گزینههای روی میز و … و همچنین ملکآرا، مدیرعامل شرکت توسعه گر شبیه ساز و تولیدکننده چندین بازی رایانهای از جمله آسماندژ، موشوندان و … از تجربیات خود و خصوصیات و ویژگیهای منحصربفرد بازار این حوزه صحبت کردند. در ادامه خلاصه صحبت های مدعوین را با هم میخوانیم.
خیرمقدم پیشگامانی
در ابتدای برنامه و پس از تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، فرشادی، مدیرعامل شرکت دانشبنیان پیشگامان و متولی برگزاری این سلسله همایشها، ضمن خیرمقدم به مدعوین و شرکتکنندگان، خلاصهای از اهداف برگزاری این همایشها را مطرح و مدعوین محترم را به اختصار معرفی نمود.
فرهنگنیا: ما میتوانیم در کنار لذت بردن از زندگی و کار، برای خود و جامعه تولید ثروت کنیم
در ادامه برنامه، فرهنگنیا، مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات به نمایندگی از پارک علم و فناوری، رویکرد حمایتی پارک را به اختصار شرح داد و ابراز امیدواری کرد، بتوانیم با آشنایی با تجارب مدعوین گرامی، راه تولید ثروت را از مسیر ایجاد ارزش افزوده پیدا کنیم و با تلاش در این جهت پیشگام باشیم.
صادقی: دلیل ورود من به حوزه انیمیشن بعد از اخذ مدرک کارشناسی در رشته عمران، علاقه شدید برای ساختن رویاهای دوران کودکی بود.
اولین بخش رسمی همایش، با موضوع انیمیشن و با صحبت های صادقی، مدیر چندین پروژه تولیدانیمیشن از جمله ATO، گزینههای روی میز و … آغاز شد. وی در موضوع انیمیشن: ظرفیت ها ، فرصت ها و تهدیدات مطالبی را بیان نمود و با بیان تاریخچهای از انیمشین، جهش های تاریخی این هنر صنعت را برشمرد. صادقی در ادامه با ارائه آمارهایی از هزینه تولید و میزان فروش انیمیشنهای بزرگ دنیا، ماندگاری اثر و کاراکترها، قدرت اثرگذاری و میزان ارزش افزوده فوقالعاده را از ویژگیهای این هنر صنعت عنوان کرد.
وی سپس به بازارهای جانبی ولی بسیار پرسود این هنر صنعت اشاره ای داشت و آماری از این بخش ارائه داد.
در ادامه به معرفی بازار انیمیشن ایران و برخی از نمونه های انیمیشن های شناخته شده ایرانی اشاره کرد.
در پایان این بخش، وی به معرفی «گروه تولید انیمیشن فرا» و یا شرکت فراسوی ابعاد، تاریخچه آغاز فعالیت، فراز و نشیب های گذشته، نمونه کارهای موفق و … پرداخت. و با اشاره به اینکه کار را از کانون فرهنگی مسجد در کرمان و تنها با یک رایانه خیلی معمولی آغاز نموده اند گفت: ما با توجه به نبود منابع آموزشی مناسب، مشکلات فراوانی را تجربه کردیم و به همین دلیل فرآیند آموزش نیروها حدودا ۳ سال طول کشید ولی اعلام آمادگی کرد که همه تجربیات خود را در اختیار علاقه مندان به این هنر صنعت بگذارند. وی گفت: رشته تحصیلی دانشگاهی من مهندسی عمران است و سایر دوستانم نیز در رشته های مختلف تحصیل کرده اند ولی تنها دلیل مشترکی که ما را در کنار هم آورده، علاقه شدیدی است که به ساختن رویاهای کودکی خود داشتیم و این رویاهای را در انیمیشن یافتیم.
در پایان نمونه ای از کارهای متفاوت این شرکت به نمایش در آمد و مهندس صادقی به سوالات حضار پاسخ گفت.
ملک آرا: اینجا هیچ چیز محرمانه نیست و آمده ام تا تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارم.
در بخش دوم همایش، مهندس فرزام ملک آرا، مدیرعامل شرکت توسعه گر شبیه ساز و مدیر تیم تولید بازی های آنلاین مختلف مانند آسمان دژ، موشوندان و … به معرفی فرصتهای حوزه بازی های رایانه ای پرداخت. وی با معرفی روند تولید یک بازی، بخش های یک تیم بازی سازی، Design Issues و Technology Issues تولید یک بازی موفق را در گرو عملکرد علمی و رعایت نکات بسیار زیر و کارشناسی دانست.
در ادامه وی با ارائه برخی آمارها، به مقایسه میزان سودآوری صنایع نوین در مقابل سایر صنایع پرداخت و رویکرد دنیا را حرکت بسوی ارائه خدمات باارزش افزوده بالا دانست.
نام شرکت |
|
Turkish Airlines |
سال تشکیل |
۱۹۹۹ |
۱۹۳۳ |
تعداد کارمندان |
۵۵ |
۲۳۱۶۰ |
ارزش کمپانی |
۱۹ میلیارد دلار |
۴٫۳ میلیارد دلار |
دارایی |
سرورهای کامپیوتری |
هواپیما |
فعالیت |
ارسال پیام |
جابجایی مردم |
وی صنعت بازی های رایانه ای را یکی از صنایع نوین و با ارزش افزوده بالا برشمرد و با معرفی کشورهایی مانند فنلاند، موفقیت این کشورها در صنعت بازی های رایانه ای را بررسی نمود.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
دوشنبه 24,فوریه,2025